Säg hej till Sebastian Korvo, vårt senaste stjärntillskott till MWA. Han är en driven kille som senast kommer från vår kund Etcon där han har arbetat i fyra år.
Vad jobbar du med på MWA?
– Jag arbetar som supporttekniker, mitt arbete går ut på att ta emot samtal från våra kunder. Där hjälper jag dem att förstå de produkter som vi säljer och svarar på eventuella frågor. Jag hjälper också till att ta fram utbildningsmaterial för våra nya produkter.
Hur har din första tid på MWA varit?
– Min första tid på Malthe Winje har varit riktigt bra. Min kollegor har gett mig ett fint bemötande och det gick snabbt att bli en del av teamet. Det är en trevlig stämning och jag är jättenöjd med min första tid på supporten.
Vilka är dina förväntningar på att jobba hos MWA?
– Jag har stora förväntningar på att hela tiden få utvecklas och lära mig mer. Dessutom vill jag få många tillfällen att använda den kunskapen som jag har byggt upp i över tio år nu.
Vad tycker du är det roligaste med att arbeta på supporten?
– Att få hjälpa kunder att lösa deras problem och få dem att komma vidare. Det är en bra arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Om jag stöter på ett problem och behöver hjälp har jag alltid en kollega att vända mig till. Jag är även tacksam över möjligheten till anpassade interna kurser som gör mig förberedd att hjälpa våra kunder på bästa sätt.
Vilken typ av frågor får supporten?
– Det är många olika typer av frågor, både stora som små, men de flesta går att lösa direkt över telefon. De vanligaste frågorna handlar om olika kommunikationsprotokoll och att hitta i programmeringsverktygen för de olika produkterna.